lördag 13 september 2014

Fortfarande sommar

Fortfarande är det sommar och Båtsman och jag är ofta ute på sjön. Nu när det inte är så mycket folk i skärgården är det lättare att lägga till. Många dagar sitter jag också nere vid  sjöboden och läser och har det gott

Här sitter Båtsman och väntar på att få kliva ombord.

Här har vi gjort ett strandhugg  på Ulö.  På sommaren kryllar det av folk här. Även i viken ligger det massor av båtar som ankrat här. Nu är det tomt förutom min lilla båt.

 I Pergolan är det fortfarande grönt, och vindruvorna håller på att mogna. 

I entrén har jag planterat en minibarrväxt i en tunna. 


På väg hem från stranden i dag höll vi på att trampa på den här huggormen. 
Det har varit många ormar i sommar. 

 Kram och ha en fortsatt fin höst
Marita



3 kommentarer:

Burlap Luxe sa...

We too! Have had many snake of the poison kind. I have such a fear of snakes. Your veranda patio is beautiful, I love it's Nordic feel, and the cages on your wall are my most favorite.

See you and your beauty soon.

Bisous
Xx

Doré

Solstrimmor sa...

Kan tro att det går lättare att andas i ditt paradis nu när alla turister åkt hem till sig! När jag ser dina bilder så känner jag saltsmaken på läpparna:) Såå fint du bor! Och din Båtsman är ljuvlig!

Ha det fortsatt skönt... utan ormar!
Kramar från Eva-Mari

Méa Strauß sa...

My Dear, so ohooo, there is a snake in Paradise! Take care - and of the Doggie.
Lots of sunny days in your world, Méa