måndag 28 mars 2011

Åter till verkligheten

Nu är Camilla och jag tillbaka hemma efter en underbart mysig och trevlig inredningsresa till Köpenhamn. Nu är vi laddade med massor av ny energi och fullmatade med mycket ny inspiration. Tack underbara Ingela och Petra för den här fina resan som vi fick glädjen att delta i tillsammans med 53 andra glada kvinnor.
Vårt första stopp på vägen var hos Nina i Ängelholm. Här åt vi lunch och shoppade.


Därefter  bar det av till Guà med bloggen Hvitur Lakkris. Här fick vi inta en underbart fint uppdukad bubbelbuffé och träda in i hennes ännu inte officiellt öppnade butik Mor Augustas Garage.

Här ser ni min Camilla i spegeln bakom mig.  Guà har så fint. Man blir alldeles salig av all inspiration man fick när man kom in till henne. Det var lite svårt att fotografera med alla kvinnor som hela tiden var i vägen för kameran.
På lördag morgon bar det av till Butik Sophi En helt underbar butik det också, med så mycket härliga saker.
Även här blev det mycket shopping. Här är ägarinnan som slog in alla vackra saker så fint. Jag köpte bl a  några små vita anemoner.



 Den här lådan var alldeles full med anemoner. Det sa bara smack så var de borta.
Därefter bar det av till butik Stil och Stemning. Ja, det var lika mycket fint där.

Söndag morgon bar det av till butik Honning och Flora. Där är det också Mor och Dotter som driver den  butiken precis som Camilla och jag. Det ända jag kan säga är att detta också var ett underbart ställe. Inne i butiken var det som vanligt i det här sammanhanget svårt att få till några bra bilder med alla kvinnor i vägen. Här är några bilder från utsidan istället. Honning och Flora är också med i boken "Drömmen om en vit trädgård" precis som jag är.


Våren var lite längre kommen i Köpenhamn än här. Där blommade vintergäck,och snödroppar alldeles fullt i parkerna. I går kväll när vi for hem snöade det, men idag skiner solen även om det fortfarande är kallt. Här har det varit frost i natt. Idag bestämde Camilla och jag att vi börjar jobba efter lunch. Det är rätt skönt att kunna bestämma själv.
Kram Marita

8 kommentarer:

Goa sa...

Jag vill bara skicka dig en varm kram!
Jag är så glad att du var här, och hade gärna pratat mera med dig.
Men, det kanske blir en annan gång..:)

Hälsa din dotter så gott, och tusen tack för att ni berikade min dag..♥

Unknown sa...

Tack Du Rara själv för att du och din söta dotter valde att följa med på resan! Visst hade vi sååå skoj! Så mycket värme och så mycket glädje det kan jag leva LÄNGE på! Stor varm kram vill jag sända er båda!

Lotta-livets väv sa...

Ååååå! Du var med på en resa som jag läst om någonstans i blogglandia: Vad kul! Tror att Ditten och Datten från Örebro skulle med på samma resa om jag inte missminner mig.
Att resa runt till inredningsbutiker i Skåne och Köpenhamn låter som en riktig vitamininjektion.

Kramar
/Lotta

Ewa`s Galleri sa...

Vad mycket fint ni har sett
Verkar ha varit en härlig resa
Ha en bra dag

Michelle´s Passion sa...

Åh vilken härlig resa ni verkar ha haft...verkligen massa härlig inspiration...Kram Michelle

VACKRA hem och interiör sa...

Det är tur att man får se så många bilder då det nu när man kommit hem närmast känns overkligt... lusten och inspirationen sitter dock verkligen i. Vilken vacker blogg och butik du har, boken där du är med måste jag verkligen hålla utkik efter.
Ha en fin dag!
Kram
Pia

Ett Vitare Hem sa...

Ja visst hade vi en underbar helg! Hoppas verkligen att det blir fler resor längre fram!
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Unknown sa...

Jag älskar Heestrand! Är där om somrarna ibland när jag har tid att åka dit, det är helt underbart :)