tisdag 31 augusti 2010

Lev Vackert

 Ja igår kom boken som vi medverkar i " Lev Vackert". Jag blev sittandes i pergolan hela kvällen och bläddrade och läste. Vi fanns med på tre ställen i boken. En sådan vacker bok och så roligt för oss att få medverka i en sådan fin bok. Tack Ingela och Petra. De senaste dagarna har jag målat golvet i min förstuga. Det blev vitt. Kanske tyckte jag att det blev för vitt så jag får nog bryta färgen något och måla en gång till. Det känns nästan som man kommer in i ett ljusterapirum. Här kommer ett litet smakprov på hur det ser ut i min förstuga nu. Dynboxen har jag också målat och där skall jag förvara ved i under vintern. Då har jag nära att hämta ved och behöver inte gå i mörkret ut till  vedbon när den tar slut.




 Jag har inte målat trappan ännu , så den sidan får jag visa en annan gång
Här är Pricken och jag på väg till min vännina på middag. Det är Hornö på babord sida.
Kram och ha en fortsatt fin vecka
Marita 

9 kommentarer:

pysseltanten sa...

Såååå himla fint du har det i förstugan...eller jaa..ÖVERALLT!!..
Sitter här o gapar över allt vackert..:)))
Kraaamizar Git

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag kan bara säga WOW. Helt sjukt hur underbart du bor, är så avis kan jag lova. VACKERT är bara förnamnet

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Mysigt att ta båten när man skall träffa "kompisen".
Så roligt att ni finns med i den fina boken, som jag inte sett, men hört talas om! Skall titta när jag kommer över en!
Agneta kram

S o F sa...

Hej Marita!

Va kul att du tittade in och kommenterade mina bilder och min fina groda vid dammen.

Undrar var jag har köpt den...jo i Heestrand av alla ställen! :D Besökte dig och butiken för ett par, tre somrar sedan, och då fick den följa med hem.

Varma morgonhälsningar!

Unknown sa...

Hjälp vad fint det blev, fantastiskt fina bilder tar du dessutom!

Kram Catta

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert du har det !!!helt utrolig nydelig...

Klem,Kari

Monica sa...

Hej !!
Din förstuga är jättefin !!
Jag tycker inte att det känns för vitt, allt harmonierar hemma hos dig, allting passar in...
Och känslan man får känns väldigt varm...
Mysigt att ta båten och hälsa på väninnan !!
kram,Monica

Trefemtien sa...

For et vakkert hus du har! Og ikke minst vakker blogg... Her blir man virkelig inspirert!

Inka sa...

Hej, Marita!

Varenda gång jag är inne hos dig vill jag skrika. Sååååå fiiint att jag blir knäpp. Golvet blev väldans snyggt. Jag älskar det rummet. Kanske behöver du inte mörka det om du har mörkare grejer runt om och det har du ju. Ja, det är så fint så jag tappar andan...och får en massa inspiration förstås.

Tack!


Kram Inka