lördag 28 augusti 2010

Fin höstlördag

Hej alla denna underbara höstlördag. I morse när jag steg upp mötte mig en stor fin regnbåge över himmeln, men nu har regn och åska dragit bort. Veckan som gått har bjudit på väldigt varierande väder allt från storm till den underbaraste sommardag i torsdags. Även idag ser ut att bli fint väder. Nu har jag städat bort all lavendel jag har haft inne i sommar och ersatt en del med en liten fin grön växt som är otroligt tålig. Jag vet inte vad den heter, men jag tycker den är dekorativ. Även murgröna gillar jag att dekorera med.
  Ännu står pelargonierna i full blom .
Efter stormen som var i veckan har jag vrakat. De här brädorna var fint slitna så jag tänkte kanske de kan bli ett trädgårdsbord eller något liknande. Idag skall jag och Pricken  ta båten till en väninna och äta middag.
Ha en fortsatt fin dag
Kram Marita

9 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara bilder..

Kram Catta

Marianne sa...

Du bor meget meget flot. Jeg kan ikke lade være med at kigge din blog. Fantastisk boligindretning, fantastisk charmerende hjem.
God weekende
Knus MARIANNE

Kom Achterom sa...

So beautiful!!
love the beach decoration.
i wish you a verry nice and sunny weekend
Yolanda

Monica sa...

Hej !!
Höst i all ära, men inne hos dig tror jag det är sommarkänsla året om !!
Helt underbart !!
Jag är inte en stor älskare av allt i vitt, men hemma hos dig skulle jag stormtrivas....
Ha det bra,
Kram,Monica

S o F sa...

Tack Marita!

STENLYCKA sa...

Så vackert du har det!!! Låter härligt att ta båten till en väninna.
Här har vi haft ett förskräckligt åska och regnväder i dag, var på loppis som var ute, det var så synd om alla försäljare som fick regn på sina saker.
Kram och ha det så trevligt hos väninnan!
Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Hej och tack för kommentar och visst är det fint hemma och i Heestrand också, ljuvliga bilder från en ljuvlig plats!
Du har det verkligen vackert runt dig!
Agneta kram

Käranån sa...

Hej!
Jag tycker du har en helt fantastisk blogg, det är så rogivande och en stor njutning att titta in till dig och se på alla vackra bilder du visar. Din franska spegel ( tror den heter så ) är bara så fin, en sån skulle jag vilja ha!
Din uteplats ser så rogivande ut, stenarna, murarna och sist men inte minst pergolan som jag också drömmer om att ha själv! Du bor underbart vacker nära havet!!
Hälsn. Ann-Sofi

Syster vit sa...

Hej, ååh vilken härlig blogg jag hittat, så fina bilder på hav och hus. Vi bor också nära havet och skulle inte klara att bo någon annanstans. Kommer tillbaka :-).
Kram Liselott.