lördag 31 juli 2010

Rätt som det regnar kommer det en skur

Idag har det verkligen varit skurar. Jag har i omgångar försökt gå ut och klippa gräs och så fort jag kommit igång har det kommit en skur, Det är väldigt grönt i naturen i år tack vare att det regnat en del. Mina buxbomklot som jag planterade förra året har klarat den kalla vintern väldig bra och har växt sig gröna och fina nu i sommar. Buxbom tål ju inte så bra saltet i luften som vi har här på västkusten, så när det blåst mycket så brukar jag gå ut och duscha av  saltet med vattenslangen. Likadant gör jag med fönstren när jag inte kan se ut för salt.  
Nu har jag snart glasat färdigt taket i min förstuga, Jätteskönt när det regnar för nu kan ytterdörren  stå öppen även när det regnar. Kanske kan jag inreda det lite som ett orangeri med tiden.  
Här är min bäste kompis. Stora tassar har jag.... 
Ha en fortsatt fin helg trots regn. Pricken och jag har just varit nere och öst båten. Det var mycket vatten i den.
Kram Marita

8 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

he he akkurat det der pleier vi å si her jeg bor. Her er det også skikkelig høst stemning. Men jeg har tatt frem symaskinen og skal sy litt til hjemmet. Kjøpte litt tøy når jeg var i Danmark og har planer om å sy litt nytt til gjesterommet.
Ellers så skal jeg surfe rundt på svenske blogger å finne inspirasjon til litt pyssel. Ha en riktig fin søndag i deilige Bohuslän.

Klem:)

Snäckskalsdalen. sa...

Men så fint du har det...det ser så mysigt ut, samtidigt så elegant. Du måste vara riktigt, riktigt nöjd - det hade jag varit!
Och så lilla vovven!
Men regn har vi....uj uj uj...men vad gör det, nu har du ju tak!
Agneta kramar

Monica sa...

hejsan !!
Wiee, vad du har det vackert !!
ute och inne, i en harmoni, jag sallan sett !!
Hoppas du har det bra, trots regn och skurar...
Kram,Monica

Sussi sa...

Fantastiskt fint du har fått till det! Och vilken perfekt mix av Bohuslän och Provence....Sten, lavendel, buxbom, trätrall och kala klippor!

Kram
Sussi

signerat 71 sa...

Hej,
Så mysigt och fint allting är hos dig. Jag blir så inspirerad av att komma in hit och kika på din fina inredning.
Kram J

Maria sa...

Hej
Vill tacka dig för att du är en sån enorm inspiration för mig - du har det vackraste hem jag har sett! Kram Maria i Moss/Norge

Unknown sa...

Hej, jag blev väldigt nyfiken på den muren du har som tar upp höjdskillnaden mellan trädäcket och övre delen. Är den natursten eller har du köpt ett färdig system?

mysiga heestrand sa...

Hej Oskar!
Du undrade över mina murar. Allt är handplockad sten som jag plockar i stenbrotten som finns runt omkring här där jag bor. Det är bohusgranit.