fredag 12 februari 2010

Lite som Plockepinn


Till våren kommer det att bli en hel del jobb för Hamn o Sjö, ett företag i Hamburgsund som jobbar med bryggor och pålning. Många av bryggorna runt häromkring ser ut som vår brygga gör. Pålarna reser sig i isen. Det är inte så vanligt att vi kan gå ut på isen till våra badöar på vintern.





Även om vinter är fin med snö och sol, känner jag nog att lite barmark och värme hade varit skönt. Jag har också lätt för att få vita fingrar och tår. Det är en sjukdom som heter "Raynauds fenomen" och som jag känner av mer när det är kallt ute. Jag eldar varje dag i spisen .




Kram och ha en fin helg alla. Nu skall jag bort till butiken och packa upp en massa fina saker som jag och Camilla inhandlat .





Solen skiner i Heestrand idag och det ser ut att bli en fin helg!

3 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej,
Den bryggan såg inte fär rolig ut.
Jag längtar oxå efter vår, är trött på att ta på alla kläder på barnen.
Ha en mysig helg!
kram sandra

Monica sa...

Hej !!!!
Åh,vad vackra bilder !!!!!
jag blir alldeles salig när jag ser dina bilder.....så vackra,så poetiska, så vackert ljus i dem...
Men jag förstår att nu är längtan efter våren stor.....
Kul med massor av nya varor...
Ha en trevlig helg,
Kram,Monica

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja, denna vintern sätter nog sina spår både här & där.
Nu har jag också beställt både växter & saker till skärtorsdagen då vi öppnar upp Trädgårdsdrömmar för säsongen, ska bli sååå härligt att komma igång igen.
Ha det så mysigt med uppackandet,
kram lydia