tisdag 12 januari 2010

Isen har lagt sig på havet

Idag på eftermiddagen fick jag tillbaka min telefon, bredband och TV. Jag har varit utan i en och en halv vecka, det var ett kabelfel och eftersom det varit så kallt har det tagit extra lång tid att åtgärda felet. Killarna som skulle laga felet har eldat flera dagar på vägen för att komma ner under tjälen. Vattnet frös också här i huset så jag var utan vatten i tre dagar, men det fick jag igång med hjälp av en värmefläkt som jag tinade upp rören med. Det händer mycket på landet, men fördelarna överväger ändå nackdelarna ,jag skulle inte vilja byta, Nu känns det underbart att få kontakt med yttervärlden igen. På ett sätt har det ändå varit bra, för jag har fått gjort så mycket här hemma, jag har både målat och snickrat och gått långa promenader.

Tack alla för fina hälsningar på mitt förra inlägg, jag blev så glad när jag fick igång datorn och fick se alla idag.


Idag visar jag några nytagna bilder från mitt vardagsrum. Jag har bottenmålat båten. Nu passar den mer in i det övriga. Jag har också bytt ut mina dikesgranar i glasburkar mot olivkvistar istället. Jag har klippt mitt olivträd lite för det hade blivit så yvigt.



Det här hjärtat har Pia Aaseby från Provence gjort, jag bara älskar det.










Nu har isen lagt sig ända ut till Väderöarna. Det är så tyst när isen har lagt sig. Annars hörs nästan alltid havet på ett eller annat sätt. Kanske kan man gå ut till Ulö och Flatskär om isen ligger ett tag till. När jag var tonåring i mitten på -60 talet fixade min pappa till ett skridskosegel till mig som jag åkte med ut till våra badöar. Det var en otrolig känsla. Den här bilden är tagen innan isen lagts sig utanför Flatskär.

Nu skall jag kika runt lite till alla mina bloggvänner
Många kramar Marita



8 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Mitt i natten kikar jag in hos dig en stund och njuter av dina fina bilder!

Ska försöka surfa lite så jag blir trötter :o)

Kramar Erika

Torprosen sa...

Det ser helt underbart ut med isen som bara ligger där och skiner..
Visst är det en härlig vinter vi på västkusten också har fått..Kram Torprosen

hagagården sa...

Hej
Underbart fint du har det och det lilla hjärtat är ljuvligt.
kram o ha en go dag.
ninni

Home and Lifestyle sa...

What do you live there lovely ... I'm almost jealous, so close to the sea! Your house is beautiful, I enjoyed your photos so much!!

Wish you a nice day!

Warm regards, Ingrid

LIVS LYST sa...

Oi! Er disse bildene fra ditt hjem? Så stilrent og gjennomført!!!

Ha en fin dag.
Hilsen Liv

Hem och Harmoni Marie sa...

Så underbara bilder! Hjärtat var superfint.

Härlig vinterbilder också, havet är såå vackert!

Ha det gott, Marie

Kustnära Vandrarhem sa...

Fantastiska bilder! Får ta en långpromenad på söndag och titta själv. Spännande med båten, får titta närmare på den på söndag. Ses snart! Kram Camilla

Anonym sa...

Vitt är vackert!

Ha en bra helg.
Hälsar Louise
http://loppisskattkammaren.blogspot.com/
www.louisealexandersson.se