fredag 13 februari 2009

Fortfarande vinter

Fastän jag går här varje dag kan jag inte få nog av havet. Jag bara älskar det, alla skiftningar, ibland höra dånet när jag öppnar dörren eller som nu när det är alldeles tyst. Att känna doften av hav är underbart.


Utanför butiken såg det ut så här idag. Det är så vackert med all snö som ligger på alla utemöbler som står där i väntan på sommaren och på våra gäster.
På vandrarhemmet är det ofta något på gång. Det senaste har varit att vandrarhemsköket har fått ny färg och en uppfräschning överhuvudtaget. De här söta fåglarna kommer från Heestrand Interiör.
Lite nya skåp från butiken har också fått flytta in i vandrarhemsköket.

Den här gamla kassapparaten finns på receptionsdisken Den fungerar fortfarande.
Kolla Sixten, hon väntar på gästerna. Solen sken så fint in i receptionen idag.

Kustnära vandrarhem är öppet året runt. Heestrand är minst lika fint och vackert på vintern som på sommaren, men lite färre folk. Vi har mycket fina promenadvägar och många mysiga ställen att besöka runt om i trakterna. Jag kan bl a nämna som exempel Nordens Ark som inte ligger så långt härifrån. Fjällbacka ligger ca 1 mil norrut och Smögen ca 3 mil söderut. Därimellan ligger Hunnebostrand och Bovallstrand. Mina barnbarn älskar Nordens Ark. Till sommaren skall två av dem vara djurskötare där för en dag.
Ha en skön helg alla och tack för alla fina kommentarer

4 kommentarer:

Sjöboden sa...

Vilken underbar reception! Kassapparaten är ju pricken över i.

Kram C

Galleri Hönshuset sa...

Hej.

Härliga bilder...

Är det bra semesterställe för en barnfamilj?

Jag tänker på aktiviteter, restaurangen, mm mm...

Ha det gott. Kram Pirre

Karna sa...

Så koselig det så ut, og det kassa apparatet var jo bare knall fint!

Chatarina sa...

Hejsan!
Vilken välkomnande reception. Ni har det så mysigt en riktig hem känsla.
Jag tänkte ta med familjen och åka till er några dagar. Har ni några platser den 29 Juni-2 Juli. Vi är 3vuxna och 1 barn.

Tack på förhand
Chatarina